VÝMĚNA A VRÁCENÍ AŽ DO 15. 1. + GLS NAD 2 500 KČ  S KÓDEM „DOPRAVA“ ZDARMA 😊

Happy Nature a Black Friday nám prostě nejdou dohromady. Snažíme se zvyšovat povědomí o odpovědném nakupování s rozmyslem. Proto u nás na Black Friday žádné slevy nenajdete. Naopak jsme rozjeli kampaň ve které, všechny motivovujeme k pomalému nakupování a přemýšlení před nákupem. Nakupovat bez rozmyslu a pod tlakem je přece proti všem zásadám udržitelnosti. Proto jsme se také rozhodli, že planetě ještě více pomůžeme. Z každého produktu zasadíme o jeden strom navíc. A to až do neděle 1. 12. 🌳  Společně tak můžeme do té černé slevy a shonu vnést trošku svěží zelené a pohody. Nakupuj s rozmyslem a přispívej tak k udržitelnější budoucnosti. 💚

Místo slev sázíme stromy

 

Černý pátek

Black Friday přináší slevy v obchodech po celém světě. Malé i velké firmy nabízejí slevy, aby zvýšili své prodej před Vánoci. Všude kolem nás jsou lákavé nabídky, které nás vyzývají k nákupům, i když si často vůbec neuvědomujeme, že věci, které si pořizujeme, nepotřebujeme. Slevy, které působí jako výhodné, nás mohou snadno svést k impulzivním rozhodnutím. Pojďme se ale podívat, co se za těmito slevami skutečně skrývá a jaké dopady na nás a na planetu mohou mít.

Black Friday a jeho dopady

Přehnané nakupování

Hned jak vidíme lákavé slevové nabídky, často se nedokážeme ubránit pokušení a máme sklony k nadměrnému nakupování. Slevy se nám zdají jako příležitost, kterou je škoda nevyužít, a tak začneme nakupovat impulzivně. Někdy nás navíc začne ovládat pocit, že pokud tuto nabídku nevyužijeme hned, sleva nám uteče a už ji nikdy nezískáme. To nás nutí jednat rychle a bez pořádného rozmyslu. Tento často vede k tomu, že v našich domovech skončí zbytečné věci.

Nadbytek odpadu

Jak jsme si již řekli, díky lákavým slevám a "výhodným" nabídkám často nakoupíme věci, kte
ré ve skutečnosti vůbec nepotřebujeme. Z nějakého důvodu nám tyto slevy začnou připadat neodolatelné, a i když víme, že danou věc nevyužijeme, koupíme ji prostě "protože je to výhodné". A tak se ocitáme v situaci, kdy nakupujeme víc, než bychom měli. Bohužel spousta z těchto věcí končí ve skříni, na půdě nebo, ještě hůř, v koši, jakmile si uvědomíme, že je nikdy nevyužijeme. Tento nadbytečný odpad nejenže zabírá místo v našich domácnostech, ale také má negativní dopad na životní prostředí, protože každý takový produkt vyžaduje výrobu, dopravu a nakonec i likvidaci, což vše přispívá ke znečištění a zátěži pro planetu.

Stres pro pracovníky

S nadměrnými slevami, které přitahují davy zákazníků, je bohužel často spojená i nadměrná pracovní zátěž pro zaměstnance. V období velkých slev, jako je právě Black Friday, musí pracovníci čelit zvýšenému počtu zákazníků, kteří často spěchají a očekávají rychlou a efektivní obsluhu. To znamená, že zaměstnanci jsou pod neustálým tlakem, musí pracovat rychleji a bez odpočinku, což vede k fyzickému i psychickému vyčerpání. Tento neustálý shon, dlouhé směny a vysoké nároky mohou způsobit stres, frustraci a celkovou nepohodu.

Black Friday - jde to i jinak

Jak to můžu změnit?

Před tím, než se rozhodnu pro nákup, se vždy zamyslím, jestli danou věc opravdu potřebuji, nebo jestli mě jen momentálně zlákala atraktivní sleva. Taky je dobré si položit otázku, zda je opravdu nezbytné daný produkt mít hned teď, nebo jestli si klidně můžu nákup odložit na později – třeba až po vánoční sezóně, kdy už možná nebudou tak lákavé nabídky. Tím nejen ušetřím peníze, ale také si dám čas na rozmyšlenou, jestli produkt skutečně potřebuji. A ještě jeden malý tip: místo toho, abych vždy sahal po nových věcech, zkusím mrknout, zda daný produkt nenajdu levněji nebo snad i v lepším stavu z druhé ruky. Nákupy z druhé ruky nejen šetří nejen naši peněženku, ale také planetu. A proto zapomeňte na černou a myslete na zelenou! 🌳

 

Děkujeme, že s námi měníte svět k lepšímu. 💚

S láskou pro vás napsala: Míša